• Home
  • Groepen Groepen
    Groep 1/2 Groep 3/4/5 Groep 6/7 Groep 8 Hoe werken wij in de groepen Plusklas de Komeet Groeiklas Methode DaVinci Engels vanaf groep 1/2 Sterrenshow
  • Onze school Onze school
    Team Medezeggenschapsraad Onderwijszorg- en ontwikkelprofiel de Sterrenwachter Schoolondersteuningsprofiel ICT-lab Ouders: communicatie en hulp Leerlingenraad Vertrouwenspersonen Vreedzame school Protocollen Blog van juf Mayke Ontwikkelingen in de school Reviews
  • Partners Partners
    HVO Buitenschoolse activiteiten Kiddies 't Rakkertje Artiance Buro de Beweging Bibliotheek Oudersteunpunt PPO-NK
  • Vacatures
  • Privacy
  • Contact
Inloggen

Groep 3/4/5

Welkom op de informatiepagina van groep 3/4/5
 
Hoe werken wij in groep 3/4/5?
In groep 3/4/5 proberen wij de lessen uit de methode zoveel mogelijk te combineren met bewegend leren. Zo gaan we bijvoorbeeld vaak de tafels van rekenen met elkaar joggen in de klas. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld een les in circuitvorm, waarbij er verschillende opdrachten worden aangeboden die passen bij het leerdoel. We werken met Snappet, wat inhoudt dat we de lessen via de Ipad maken. Snappet is adaptief waardoor ieder kind op zijn/haar eigen niveau werkt.
 
Ook vinden wij leren samenwerken erg belangrijk. In de groep werken wij met teams waardoor kinderen leren om elkaar te helpen. Wij stimuleren de kinderen om de hulpvraag van de ander zo goed mogelijk te beantwoorden. 
 
Er wordt twee keer per week gym gegeven, 1x van de vakdocent en 1x van de eigen leerkracht. Ook staat er elke week Engels op het rooster voor alle groepen. 

DaVinci is onze methode voor wereldoriëntatie. Daarbij staat ondekkend en onderzoekend leren centraal. Zo hebben wij bijvoorbeeld laatst een circuit gedaan waarbij de leerlingen een eigen vulkaan gingen maken, bladeren gingen determineren, slootwater gingen onderzoeken en een ui onder de microscoop gingen bekijken. 
 
 
 

Contact

Stempelmakersstraat 19
1825 DP Alkmaar

072-5613233

directiedesterrenwachter@ronduitonderwijs.nl

Onderdeel van:

  • Privacy statement
  • Cookie settings

Powered by Social Schools