Leerlingenraad

De Sterrenwachter heeft een eigen leerlingenraad. Hierin denken leerlingen mee over zaken in de school, bijvoorbeeld over afspraken, gedrag en activiteiten.

Ook kunnen de leerlingen wensen, ideeën en klachten van klasgenoten inbrengen. De leerlingenraad vergadert elke zes tot acht weken onder schooltijd en houdt de klassen over de besluiten in de vergadering op de hoogte. Door de betrokkenheid van de leerlingen bij wat er in de school gebeurt, wordt de school nóg leuker en aantrekkelijker. Daarnaast maken kinderen op deze manier kennis met democratische beginselen, maar ondervinden ook wat realistisch en haalbaar is.

Even voorstellen

Hoi, ik ben Chloé uit groep 8 en ik ben 11 jaar oud. Mijn hobby’s zijn kickboksen en paardrijden. Ik zit in de leerlingenraad, omdat ik goede ideeën voor de school heb.

Hoi, ik ben Bo uit groep 8. Ik ben 11 jaar oud. Mijn hobby's zijn turnen en afspreken met mijn vriendinnen. Ik heb leuke ideeën voor de school, zoals spiegels ophangen in de toiletten.

Ik ben Sverre uit groep 6. Ik ben lid van de leerlingenraad, omdat ik de dingen van school een beetje wil veranderen. Bijvoorbeeld een magnetron, zodat we onze lunch kunnen opwarmen

Ik ben Veyron uit groep 7 en ik ben 10 jaar. Ik zit in de leerlingenraad, omdat ik graag wil dat er nep gras komt op het voetbalveld en omdat ik wil meedenken over het nieuwe schoolplein. Ik hou van voetbal.

Hoi, ik ben Abel en ik zit in groep 5. Ik wil graag meedenken over het nieuwe schoolplein.